Sarja joka on yksi suosikeistani. Sattui tulemaan televisiosta juuri silloin kun yläasteella oli käsitöitä (7 luokalla sen jälkeen ei ollut tarpeeksi osallistujia ryhmään) ja piti tehdä joku vapaavalintainen ompelutyö, sen pakollisen paitapuseron kaveriksi (äitille kiitos että teki tuon loppuun).
Minä sitten ihan omatoimisesti etsimään Suuresta Käsityölehdestä kaavaa (on tullut moneen moneen kertaan mietittyä että mikä vuosikerta olikaan). Olen niin ylpeä tästä koska tein kaikki itse, Äiti hieman neuvo miten kaavat helpoin piirtää sekä etsi tuon kankaan pukuun.
Kangas on vanhaa, siitä on tehty minulle aikoinaan mekko joka löytyy myös meiltä. Valkoiset kankaat löytyi sitten koululta ja pitsi on muistaakseni mummo vainajani kaapista löydetty tyynyliina.
Vieläkin on tuoreessa muistissa kun essun ohjeessa luki että 1 (yksi) neppari ja koska siinä luki että 1 (yksi)  neppari en saanut koululta kahta nepparia, huvittavaa eiköstä totta? Itse olen sitten vanhemmiten kun tuli esikoiselle kaverini häihin käyttöön lisännyt sen nepparin.
443104.jpg
Tässä kuvassa näkyy tuota hattua, voi kiessus se oli vaikea tehdä. Oli rypytystä ja tukikankaan silittämistä ja vahvikeompelua ja ja.. Tuossa edessä jos oikein tarkaan näkyy essun virhe, kummastuttaa ettei opettaja laittanut minua tekemään uudestaan essun yläosaa. Silitin ton vahvikkeen huonosti ja meni ryttyyn.
443108.jpg
Tässä taas näkyy hieman kokonaisuutta. Harmi ettei mekko enää sovi kummallekkaan tytölle saa kunnon kuvia. Nämä kuvat siis otettu kaverini häistä.
Pakko esitellä mestariteokseni, en siis ole mikään hyvä ompelukoneen kanssa. Ei siis tulla juttuun ollenkaan joten ompelukone hommat jää ompelija äidilleni ja minä keskityn neulomiseen. Aina löytyy jotain että tekee ristiin sitten toiselle.